söndag 7 mars 2010

Åh ljuva söndagmorgon!

Idag fick vi sova ända till tio i sex! Ett glädjetjut hade varit på plats om inte det var så att vi la oss tio över tolv och har haft J2 i sängen hela natten. Han har i och för sig inte stört mig det minsta och femåenhalv timmes sömn är så klart bättre än fyraåenhalv timme, så jag klagar inte. [fast jag hoppar som sagt inte jämfota heller]

Igår var vi och tittade på Alice i underlandet i 3D, vilket så klart var anledningen till att vi kom hem sent. 
Vad tycker jag?
Jag tycker att jag önskar att jag inte hade varit så kissnödig att jag inte vågade röra mig under över en timme (filmen var ca 1,50h lång) för då kanske jag hade uppskattat den mer.
Jag tycker att jag önskar att inte mina förväntningar hade varit skyhöga sedan ett halvår tillbaka för det är nog ganska omöjligt att leva upp till de förväntningarna.
Jag tycker att Johnny Depp skulle spelat den elaka knekten istället för den galna hattmakaren eftersom det hade blivit ett större "element of surprise" - Allas vår JD har fastnat i ett fack där han alltid ska spela de mest udda personerna. Varför inte prova något nytt snart?
Jag tycker att hon som spelade den röda drottningen var skitbra och att Anne Hathaway (eller vad hon heter),som spelade den vita drottningen, sög mest av allt i hela filmen.
Jag tycker att filmen var riktigt snygg men inte var i behov av några 3D-effekter eftersom de inte tillförde mycket till filmen. Visst, jag har förlorat min bio-3D-oskuld, men det kunde gjorts på ett snyggare sätt [och eftersom jag vet vilka som läser bloggen tänker jag inte dra några paralleller HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!].
Jag tycker att sammantaget så får Alice en stark trea.
Men det var i alla fall kul att komma ut och titta på bio och det var ytterst snällt av mamma och pappa att sitta barnvakt hela natten!

2 kommentarer:

  1. Hm...låter något så där bra...måste i alla fall se till att kissa innan, så kanske jag skulle tycka om den. Men, då gubben vägrar att fara på bio eller hyra filmer, så måste jag väl ändå vänta några år tills den kommer på tv för att få se den...å då går det ju att pausa tv'n tillräckligt länge att man slipper till WC om det behövs ;D

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte ens fattat att den här filmen skulle komma ut förrän den hade premiär, så jag har absolut inga som helst förväntningar. Alltså kanske jag skulle gilla den om jag lyckas komma iväg för att se den. Men jag är verkligen urusel på att ta mig iväg på bio!

    SvaraRadera