lördag 20 mars 2010

Oh what a night!

J1 vaknade vid 1 i natt och klagade på att hon mådde dåligt. Jag frågade på vilket sätt men det kunde hon inte svara på. Hon fick lägga isg i vår säng efter att hon varit och kissat. Jag passade på att kissa samtidigt, som tur var. När jag kom in i vårt sovrum hade hon precis lagt sig tillrätta. Sen ropade hon "Jag mår illa", kastade sig mot sängkanten och spydde över hela golvet. Turligt nog är vårt sovrum rätt barskrapat på inredning; inga mattor som tog stryk, utan bara rent golv. En stund senare var hon akut kissnödig, så det var bara att rusa till toa, och nehej, inte var hon kissnödig i alla fall. Sen var det dags att kräkas igen. Och sen bajs igen - två sängklädsbyten under natten.... Men vid halv fem somnade vi en stund och nu verkar det lugnat sig lite, även om hon ligger utslagen framför TV:n och glor på nåt skit som rör sig..... Jag hade verkligen sett fram emot den här helgen eftersom vi var lediga allihop. Men det verkar inte bli så mycket med det. Huvudsaken är att J1 mår bättre. Och att vi andra inte åker på samma sak..... *ta i trä*

1 kommentar:

  1. Oj, usch, vilken natt...stackars tös...och stackars mamma! (själv e jag lika imponerad/förvånad varje gång att gubben lyckas sova igenom allt sånt, trots att han ligger en halvmeter bort ;D)

    Hoppas hon kryar på sig ordentligt, och att ni andra håller er friska!

    SvaraRadera