fredag 12 mars 2010

Fredageftermiddagimars.

Inspirationen tryter så här i ingenmanslandet mellan vinter och vår. Jag orkar inte rigga för foton inomhus för jag har inga lampor som är tillräckligt starka, och jag vill inte gå ut och fotografera för det finns ingen sol. Inte heller känner jag mig så inspirerad när det gäller den här bloggen. Jag borde piffa till den rent utseendemässigt, men jag vet inte hur man gör och orkar inte sätta mig in i det!

Men nog om det och mer om detta! Det är fredag och ungarna sitter - som varje fredag - med en skål popcorn och tittar på en film. Det känns som att jämt när jag skriver så sitter ungarna och glor på TV, men faktiskt så är det inte  illa. Och att de käkar popcorn och kollar på film redan klockan tre beror på att detta är barn som gärna somnar klockan sex-halv sju på kvällen. Då är det bättre att fredagsmysa när de är någorlunda pigga, och det är de nu. Själv är jag lite sugen på morötter och dip i kväll, nyttigt och gott.

Helgen blir nog rätt fullsmockad. Mamma hörde just av sig och talade om att det är loppis på söndag på södra lekplatsen. Men hallå, hur coolt är inte det?! Första gången vi går på loppis i Lund när vi bor här! Lite dum tid bara, så vi får se hur det löser sig. Det är dessutom middag med familjen (mamma, pappa, syrran och hennes sambo) och balett på schemat på söndag. Och i morgon bär det av mot Byhåla för kalajset som inte blev av förra helgen. En trevlig helg att se fram emot, med andra ord. Och P är dessutom ledig, vilket ska bli trevligt.

Jaha, nehej, nu vältes popcornskålen - som varje fredag - ut i soffan. En viss J2 tycker att det är jättekul när jag plockar upp allt igen.... Ja, alla har vi olika typ av humor ;-)

1 kommentar:

  1. Loppis!!! Åh, va kul :D

    O här spiller man popcorn precis hela tiden...men det gör inget för det är en av fördelarna med att ha en hund! LOL

    Have a super weekend, my friend!

    SvaraRadera