lördag 6 mars 2010

Lördagmorgon

Det är egentligen rätt otroligt. Nu är klockan nio och jag börjar bli rastlös för att vi inte kommit iväg till affären än. Det beror inte på att klockan nio är väldigt sent på dagen, men när barnen vaknar mellan halv sex och sex blir genast nio mitt på dagen istället.
Som vanligt när det är lördag ska vi iväg till affären för att köpa lördagsgodis. Konstigt nog är inte det tillräckligt lockande för att slita den stora från Musses klubbhus på Playhouse Disney. Den lille kan jag inte ens få på kläder. Jag har redan tagit på honom strumpor två gånger och byxor, ändå sitter han i bara blöjan just nu och käkar äpple.
Nåja, det gör inte så mycket att det dröjer lite, kanske solen kan få temperaturen att överstiga nollan innan vi kommer ut, och det hade ju inte varit helt fel. Nu kom J2 och ville sitte i mitt knä, och alla med småbarn vet vad det innebär - bäst att posta inlägget snabbt som ögat innan det försvinner!!

1 kommentar:

  1. hee hee...mina sitter åxå som fastklistrade framför Playhouse Disney! Musse e favorit...åxå OSO (den dummaste special agenten nånsin...vet inte hur HAN slapp igenom special agent skola ;D), och Små Einsteins är i topp :D Ett par år sen visste man knappt vem Nalle Puh var, men nu kan man "tala med" alla episoder, och känner till alla deras vänner LOL. Hopppas ni kom er till lördagsgodis köpaset...inte klarar man sig utan socker på en lördag!! ;D

    SvaraRadera