fredag 21 augusti 2009

Ta't piano!

Jaha, nu tycker P att jag varit knäpp. Men när vi var iväg och kollade lite på lägenheten som vi ska flytta till så sa hon som bor där nu att hon ska flytta till mindre och därför inte kan ta med sig pianot... Så om vi ville ha det så fick vi det. Och det ville vi, så klart, tyckte jag. P tyckte att det var knäppt antagligen, för han undrar vad vi ska med ett piano till, men jag tycker att om man har 135 kvm och nästan inga möbler... tja, då kan man allt ha ett piano! Vilken grej om ungarna vill lära sig spela - då har vi ju ett som bara står och väntar på att få användas!

Vi har valt nya tapeter idag också. Alla rum ska tapetseras om. Egentligen skulle matrummet också göras om men det hade hon som bor där nu nyss fixat så det fick vara som det är. Det är i alla fall vitt eller ljust grått där inne, helt okej alltså. Annars blev det typ vitt överallt. Ja, visst, jag gillar vita trenden men mest handlar det om att den enda lägenheten som jag bott i en längre tid utan att tröttna är den vi bor i nu. Och här är alla väggar vita eller näst intill. Det är lättare att ändra textilier och därför tänker vi gå på rena ytor. Utom på lilla toaletten som får döpas till lila toaletten eftersom vi valde ljus lila/rosa/grått. Och köket som går i ljusaste gult. Jag är annars inget fan av gul, men i ett kök kan det vara fräscht.

Vi har också valt nya golv i hallen och köket men där var det pest eller kolera som gällde, så det finns inte mycket att säga om det. Jag hoppas att det blir bra ändå. Och diskmaskin sa vi till att få inkopplat med. Ja, det ska bli himla snajsigt, tror jag!

3 kommentarer:

  1. Det låter som att det blir såååå nice i lägenheten!!!!!
    Vi har ju oxå vita väggar....tycker det e jättefint!!!!Klart hon ville bli av med pianot för finns det nån frivillig som orkar bära???!!

    SvaraRadera
  2. Vem vill inte ha ett piano? Värsta lyxen liksom!

    SvaraRadera
  3. Spelar man inte på pianot är det skitbra att ställa saker på som vissa klåfingriga typer inte ska nå...

    Vitt blir jättebra! Perfekt till jul, påsk, midsommar, you name it. Inget skär sig. Vi hade en ganska mustig gul tidigare. Jag fick ett spel en jul så nu är det vitt, men alla är ju inte som jag:)

    Vad heter gatan ni ska flytta till?

    SvaraRadera