söndag 9 augusti 2009

Svettiiiiiig!

Som sagt, P har jobbat (och därför också sovit borta) sen i fredags. Vilken tur att jag har min syster yster som bott här och hållt mig sällskap och barnen sysselsatta! Idag var det slut på den lyxen, hon droppades i Lund igen och jag är ensam tills i morgon kväll då P kommer hem en snabbis innan han återvänder till jobbet på tisdag. Jag räknar kallt med att inte hinna prata så mycket med honom förrän tisdagkväll. Det är väl okej, lika bra att vi inte sitter här hemma och stissar upp varandra angående den perfekta lägenheten som vi båda vill ha så det värker i kroppen ;-)

Shit vad svettigt det är! Vi kör KD/TD i bilen istället för AC, vilket inte är det bästa. Både J2 och jag verkar ha fått drag i ögat. Men det är väl inte precis läge för en lagning av AC nu när jag dels har feta tandläkarräkningen som väntar och ev en saftig hyreshöjning på G.. Det är ju snart höst ju, onödigt med luftkonditionering då.

"Shit" är f.ö. J1's nyaste ord i vokabuläret.. Hm. Var får hon allt ifrån? *tittar oskyldigt upp i taket*

Vi var på loppis idag igen. Jag såg MASSOR av fina saker som jag vill ha men - hör och häpna - jag köpte INGENTING! (bara en varmkorv till mig och J1) Och ändå kommer jag hem med "nya" saker.. Mormor var ju med ;-) J1 fick dessutom en gosehund av en kille modell 25, hur han kan gå med vinst vet jag inte riktigt. Den var dessutom sprillans ny, hans flickvän hade vunnit den på nåt lotteri eller så igår. (vad man sen ska med all gosedjur till vet jag inte, jag väntar på att hitta nåt barnhem som önskar sig sånt så jag kan skicka iväg dem)

Dags att börja preparera ungdjuren för sängarna. Värmen tar kål på fler än moí.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar