måndag 17 augusti 2009

Inte klaga nu.

Jag borde verkligen inte klaga på mitt jobb. En del skulle säga att jag glider just nu och det är nog väldigt sant. Men det är inget KUL att glida! Jag har inget att göra och en av mina två kollegor sitter nästan och kollar klockan för att man inte ska gå en minut för tidigt. Det är sååååå trååååkigt att inte ha något att göra, jag menar, jag jobbade faktiskt halvt aktivt i två timmar, resten av tiden har gåt till... tja.
Blä.

Men. TJOHOOOOO!!!! för lägenheten! Det tråkiga (inte klaga nu!) är att jag ju inte kan prata med någon på jobbet om det för jag känner dem inte. Och de bryr sig inte om min nya lya, liksom. Men skit i det en stund nu.. TJOHOOOOOO!!!!! (nu får alla väluppfostrade svensklärarkollegor blunda) Så JÄVLA gött! (och nu får engelsklärarkollegorna blunda lite dom med) Så FUCKING GREAT!! (så nu kan man titta igen) Äntligen ett sista stopp på ett bra tag, nu O-R-K-A-R jag inte flytta mer utan detta får bli sista stoppet på ett tag. NU är det legalt at börja inreda i huvudet. Fäntästic!

1 kommentar:

  1. Jag saknar dig med! Men var lite upptagen och distraherad när jag fick ditt sms så jag kunde inte svara:) På mitt jobb är det som vanligt: någon är kul/trevlig, några lite lagom, en jättetrist(och det får man ta över telefon) och en spelar pajas, men syns inte så mycket för han fikar mest:)

    Trevligt, fantastiskt, kul, supergött att ni fick lägenheten. Var ligger den? Vad heter gatan? Så skönt det måste vara att få mer svängrum och nära till jobb för Patrik, vilket gör att du får se honom mer... Du får väl också ok resväg?

    Imorgon ska vi sitta på föreläsning heldag, alla lärare i Klippans kommun. Jag har redan gått hela utbildningen under ett år och nu ska de ge en light-version på en dag. Undrar vad jag ska göra för att hålla mig vaken? Förslag?

    Kom igen! Är alla kollegor trista? Det är kanske någon som visar sig vara lika kul som jag:) fast det tog ju ett tag innan vi hittade varandra. Hur gick det till?

    Svej hej!

    SvaraRadera