lördag 29 augusti 2009

Nattvakt av Kit Whitfield

Igår läste jag ut Nattvakt, en bok som jag hittade på adlibris reaavdelning. Den ska tydligen bli film - "kommer att bli storfilm i regi av Narnia-regissören Andrew Adamson" - och då är det alltid trevligt att ha läst boken först kan jag tycka.

Handlingen då? Världen är full av varulvar, människorna är i minoritet och lever farligt under månnätterna. Lolas vänner blir mördade och hon börjar nysta i det hela.

Faktiskt tycker jag att boken inte är mer än okej. Ja, jag gillar ju att läsa så det var svårt att slita sig, man vill veta hur det ska gå. Fast det är ju inte precis några överraskningar. Själva tanken är intressant; att människan är den svagare, den som inte har makten i världen, men som sagt, ändå är inte handligen så originell. Omslaget är snyggt i alla fall (vilket var anledningen till att jag valde boken).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar