torsdag 20 augusti 2009

Äntligen torsdag!

Äntligen kommer eleverna! Jag kommer säkert bittert ångra dessa ord, särskilt om jag blir nerslagen eller knivskuren av någon ond elev som inte vill göra engelska glosor (skojar!) men just nu känns det underbart. Okej, underbart är ett starkt ord i sammanhanget, men det känns gött i alla fall.

Jag tog med kameran idag för att fotografera lite. Jag har ju tid med sånt på morgonen eftersom jag är framme redan halv åtta och det tar max tio minuter att gå till skolan. Men jag är inte precis jättenöjd med bilderna jag tog, det är svårt när det är sol och skugga i samma bild och jag har inte riktigt koll på hur jag ska exponera det så att det blir bra (jag har läst att det faktiskt inte går, men samtidigt har jag sett bilder som är fina ändå, så på nåt sätt ska man väl klara det, nån gång när man övat sig). Just nu känner jag att klotter kan vara ett tema. Det har jag hittat rätt mycket av på vägen, nämligen, och det kan faktiskt vara rätt intressant. Ja, jag tror jag ska göra det min uppgift att dokumentera klotter ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar