lördag 25 juli 2009

Låååång dag!

Wow. Det är verkligen utmattande att vara hemma med barnen själv. Det hade jag glömt efter att ha haft P hemma i fyra veckor. När dagen börjar så tidigt som den gör hade vi när klockan var halv två därför hunnit: tvätta, hänga tvätt, diska, äta frukost (så klart), äta mellis och lunch (så klart), sovit en förmiddagslur (jag och J2, medan J1 kollade på TV *hrm*), lekt 1,5h ute med J1's kompis och varit och handlat. Fast det är klart. Sedan är energin rätt borta, och just nu är barnen klara att sova men jag tänkte hålla J2 uppe tills J1 är nattad, för att se om det kanske kan hjälpa... (det har det iofs inte gjort hittills...)

Jag har röjt lite bland J1's kläder och insett att vi verkligen skulle behöva göra oss av med en del. Förra gången jag röjde var när J2 föddes och jag insåg att alla tjejkläder som vi sparat inte skulle komma till användning. Jag försökte få en del sålt på loppis på Familjens hus, och det gick väl rätt bra - jag sålde det mest mycket billigt (t.ex. en adidasdräkt för 70:-) och fick in 750:-, så visst blev jag av med en del. Dock inte allt. Jag orkade liksom inte försöka igen utan gick ner till familjen som bor längst ner i vår trappa och gav dem en sopsäck med kläder eftersom deras dotter1 var i rätt storlek, plus att de fått en bebis bara någon månad efter J2 föddes och det var visst också en flicka. Men nu har jag ingen lust att ge dem mer kläder alldeles gratis, så nu sitter jag här med storlekarna 86-98 och så J2's för små kläder typ 56-68. En loppis hade inte varit fel att hålla i. Jag vill ju hellre att kläderna används än att de bara ligger här hemma och skräpar. Nåja, en del saker (bilbarnstol, babysitter, t.ex.) kan jag tänka mig lägga ut på blocket. När jag orkar ta tag i det. Jag vill inte ens fråga mina vänner om de vill köpa, det känns så sniket och förmodligen vill de ändå köpa nytt.

Så fort barnen sover ska jag äta räkor. Smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar