söndag 12 juli 2009

God morgon!

Och välkommen till Byhåla Dårhus. Här kan du höra skrik och skrän hela morgonen, vatten som droppar på parketten och ljud av gåstolar som bankar mot dörren i all oändlighet.

P och jag delar lika på sovmorgnar. Varannan dag är det min tur. Idag var det värre än vanligt. Så klart har jag inte sovit eftersom det alltid är världens kaos utanför sovrumsdörren. Jag tror att våra hyfsat nyinflyttade grannar under oss kommer vara lyckligast i världen när vi flyttar härifrån. När jag kom ut från sovrummet satt J2 och plaskade - genomblöt - i sin gåstol. J1 plaskade - genomblöt - på parketten. Och P då? Ja, han satt vid datorn och reagerade först när jag visade mitt fula tryne. Då hade jag redan hört barnen en bra stund. "Men de hade iaf roligt" tyckte P. Det må vara hänt, men framförallt parketten klarar inte av vattenbad, och det är så onödigt att behöva betala för nåt som kan undvikas........

P undrar om jag inte tror att han kommer klara av att ta hand om barnen i höst. Det tror jag visst att han klarar. Men då måste han släppa datorn med blicken och vakna emellanåt!
Jag antar att jag borde gått å lagt mig tidigare igår, men jag hade ca 100 sidor kvar i Breaking Dawn och det är såååå spännande! Så jag kunde inte släppa boken. Ja, men till slut var jag så trött så jag var tvungen att gå och sova ändå, så med 30 sidor kvar... nää, jag erkänner. Jag klarade inte av att sova utan att veta om det slutade okej. Jag läste de tre sista sidorna. Men jag är inte helt övertygad om att det ändå slutar okej, så nu ska jag fixa frulle och läsa det sista.
Och sen är det slut. :-(

1 kommentar: