torsdag 30 juli 2009

Movie night

(det stör mig att det inte är sammansatta ord i engelskan på samma sätt som i svenskan. Fast det stör mig mer att folk tror att det är särskrivningar som gäller i svenskan bara för att det är så i engelskan. Egentligen borde jag ha rubriken "Filmkväll" eftersom det ser bättre ut sammansatt, men det är ju lite coolare med engelska rubriker, så...)

Hur som helst. Igår tittade vi på film. Jag var helt emot den från första början eftersom det var en film av Clint Eastwood. Gran Torino hette den. Och den visade sig vara riktigt bra. Typiskt mig att vara emot något bara för att jag tror att jag har något emot vad vissa personer presterar. När P sen säger att det var han som regisserade Changeling och Mystic River... ja, då får jag väl ge mig då. Han är väl bra. Men så fort någon säger Clintan så tänker jag bara på den där apan som han spelade mot/med för länge sedan. Vissa saker blir tydligen bättre med åldern.

Inte sett Gran Torino än? Se den!

2 kommentarer:

  1. ok får väl kolla på den nån gång!!!:)

    SvaraRadera
  2. Bra film, lite väl tillrättalagt slut dock. Clintan gör ju nästan bara grymma filmer! Broarna i Madison county, Million dollar baby och Letters from Iwo Jima är andra filmer av Clintan man måste se.

    SvaraRadera