söndag 19 juli 2009

Frammis?

Ja, för inte är jag bakis i alla fall. Men bara att ha möjligheten att dricka lite alkohol utan att känna att man behöver ta hand om någon annan än sig själv gör att man blir lite berusad. Berusad på frihet! (jag drack två cider och en Baileys på kaffet - perfekt!)

Brudparet var stiliga och vädret strålande (eller tvärtom?), och festen riktigt trevlig. Även myggen hade kalas, och jag var en av huvudrätterna. Mums. Jag trodde att vi var partypoopers som åkte hem redan klockan elva, men när vi satt i bilen visade det sig att klockan var kvart i ett. Tiden går fort när man har trevligt! Så skickar jag ett GRATTIS till svägerska U och hennes make M, hoppas ni har det lika mysigt idag som ni verkade ha igår!

Idag är det hemfärd som gäller. Jag längtar efter min lille pöjk som varit utan mamma och pappa i så många dagar. Jag längtar också efter min lilla tös som har vägrat prata med mig i två dagar nu med förevändningen "jag pratar med dom när dom kommer hem, jag vill inte nu!". Hm. Bra att de har det bra men trist att man inte är saknad direkt.

Nu har P bryggt lite äkta kaffe, så att man kan piggna till på allvar. Det tar ju på krafterna att sova hela nätterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar