lördag 18 juli 2009

Festförberedelser

Svärmor kutar runt i huset med en sko på, svärfar står och stryker skjortan och P fiser runt som vanligt. Idag är det dags för svägerska U att knyta hymnens band och jag tror att hon just i detta nu blir sminkad eller eventuellt checkar in på hotellet där hon och hennes blivande make ska bo i natt. Och själv bloggar jag i godan ro, trots att jag egentligen har ganska mycket att stå i för att ens komma i närheten av att känna mig fin. Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Barnen har det bra, jag ringde och kollade så fort vi var vakna. Och på tal om vakna så sov vi 7,5 timme non-stop båda två. Visserligen vaknade vi klockan sju, men sen låg vi kvar på madrasserna på golvet och droooooog oss i 1,5 timme till innan det var dags för frulle. Varför stiga upp om man inte måste, liksom. Skönt! (sen har jag iofs drömt om bröllop och mina barn lite huller om buller under natten, men det är ju en annan historia)

Nej, jag ska sätta fart. Här ska fixas med håret (jag har ju klippt tuppkam så jag får pyssla ett tag för att få det som det ska) och sminkas (äntligen har jag unnat mig att köpa ny underlagscreme på Make up store (LOOOOOOVEEE)) och kläs. Ikväll ska jag dessutom dricka sprit, hade jag tänkt. Eller inte. Det är ju rätt skönt att bara vara pigg och kry dagen efter, så jag vet inte hur jag gör.
Vi får la se.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en bra dag och en jätterolig fest! Ta ett kort på er båda så man får se hur stiliga ni är:)

    Tack för senast! Jag hade en skön förmiddag och berättade fashionerat för min man om läget på er lägenhet och att den hade TVÅ balkonger...

    SvaraRadera