söndag 5 juli 2009

Herrens dag.

Lagom hade jag städat klart köket, torkat golvet och plockat undan en massa skräp, så var det dags för J2 att äta lunch. Och givetvis fick han tag på skeden och satt och geggade med maten i händer och ansikte. Men vad gör väl det när han skrattar så lyckligt? Bara att torka upp från golvet igen och köra en storrengöring av fejjan sen.

Nu är datorn tillbaka där den ska vara, dvs. på min plats vid köksbordet. Det var nog egentligen helt onödigt att släpa med den på semestern, för jag satte bara igång den två gånger - för att skriva bokrecensioner - och det kändes väl inte helt nödvändigt att just göra det på datorn. Jag orkade helt enkelt inte lägga in mina bilder på datorn och redigera som jag hade tänkt, mest för att det var så in i helskotta varmt, och som en följd av det var ju både J1 och J2 uppe sent om kvällarna. Nåja, idag har jag hunnit lyssna på en föreläsning till Chick lit-kursen (och himla besviken blev jag, den var inte alls som jag hade tänkt mig). Detta gjorde jag medan J2 sov på eftermiddagen. Under tiden satt så klart P vid den stationära datorn och spelade och vägrade låta J1 spela. "Inte förrän jag är klar" sa han, och klar blir han ju aldrig. Så där satt hon, stackarn och väntade. Till slut plockade jag fram min gamla bärbara och sen fick P installera Kalle Kunskap på den. Så nu har vi varsin dator att sitta vid nästa gång J2 sover middag...... Nördigt värre.

Jag vet inte om det är för att vi varit över en vecka hos svärisarna, som lever i ett hyfsat stort hus med massor av saker. Svärfar har uppenbara problem att skiljas från saker och det kryllar av både fina och mindre fina saker öööööverallt. I alla fall, resultatet av en veckas överflöd är att jag vill leva så minimalistiskt det bara går just nu. Vardagsrumsbordet har därför åkt i kontainern (det var lite trasigt, vi har ett likadant till i källaren hemma hos mina päron om det skulle vara så att jag ångrar mig) och P har fått klartecken att ta med familjen till Mediamarkt i morgon för att köpa platt-TV. Ja, vänner, ni hörde rätt, han har äntligen fått tillåtelse att slänga ut den gamla tjockisen (inte mig, TV:n hahaha), allt för att jag vill ha det luftigare hemma. En mindre lyckad förändring är att sofforna står uppradade längs med ena väggen. Det ser mäkta dumt ut (det ser amerikanskt ut, ursäkta, mina amerikanska vänner) men det gör iaf att vi kan öppna dörren till den franska balkongen och därmed skapa ett trevligt tvärdrag i lägenheten. Det behövs inte idag då det regnar härligt ute, men den senaste veckan har ju varit... varm.

Ja.
Så är det.
Hehe.
Måste nog lägga in en bild på någon tjusig pojke så att inlägget blir lite uppiggande och inte så textigt...
Åh! Jag vet! Ingen personlig favvo, men men.. Patrick Swayze, peeps.


Grattis kollega H på födelsedagen! (i förskott då)

2 kommentarer:

  1. Jag ignorerar ihärdigt hans dagsstatus... det är ju så här man vill ha honom;) Tackar!

    (Varje gång jag skriver här, tänker jag: "Jag borde ha en egen blogg", men förra gången jag försökte registrera en, hade maken åsikter om hur jag gjorde och då sket jag i det. Får se om jag kommer till skott...)

    SvaraRadera
  2. Du som skriver så underhållande borde VERKLIGEN ha en blogg! Och strunta i vad gubben säger. Eller, regga dig när han inte är hemma så har han inget alls att säga till om :-)

    SvaraRadera