måndag 27 juli 2009

Resesugen?

Det var ju ett tag sedan vi var iväg (fyra månader - lång tid!) och vid det här laget brukar jag ha blivit väldigt sugen på att resa bort igen, men för ovanlighetens skull är jag rätt nöjd med att vara hemma. Jag börjar ju jobba om två veckor och känner mer att jag skulle vilja spara undan lite slantar för att kunna köpa snygga möbler om vi nån gång får en lägenhet. Syrran och hennes sambo har fått tre erbjudanden på kort tid, och de har stått i kö ungefär ett halvår längre än oss. Men eftersom LKF är så luriga så är det många som får erbjudande om lägenhet och sen blir det den som är först i kön som får den om de tackar ja. Alltså kan man få fyra erbjudanden och tacka ja till samtliga men ändå inte få någon lägenhet eftersom det är någon före... Ett jäkla system, om du frågar mig.

SJ har varit schyssta nog att skicka värdecheckar till oss som plåster på såren för förseningarna när vi skulle åka hem från bröllopet. Faktiskt tror jag vi fick tillbaka hela beloppet för retur-resan, och det var ju inte illa pinkat. Så nu är frågan vart vi ska åka för att göra av med pengarna... Vi har ju visserligen ett år på oss, men känner jag oss rätt kommer vi bränna checkarna rätt snabbt. Vi må vara mätta på att resa, men en liten tripp till Köpenhamn är ju aldrig fel...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar