fredag 10 juli 2009

Riddle me this...

Telefonen ringde och P ville diskutera föräldraledigheten som han just pratat med sin chef om. Givetvis måste J1 prata samtidigt. Hela tiden, oavbrutet, så att man inte hör vad gubben säger.
"Mamma... Mamma... Maaaammaaaa...!"
Till slut la jag på luren, mäkta irriterad, utan att ändå fått höra vad P hade att säga.
"VAD är det J1 som är SÅ vikitigt att jag inte kan få höra vad pappa säger?!"
"Mamma... Vet du vilket djur det är mest synd om?"
"Nej" (fast det vet jag ju för jag har ju också tittat på Spöket Laban ett antal gånger)
"Myrstackarna!"
Svårt att inte dra på smilbanden.
"Men mamma?"
"Jaaa."
"Vet du vilket djur det är mer mest synd om?"
"Nej." (fast förmodligen vet jag det, det bör vara mystackarna)
"Girafferna!"

Ehh.. Jaha.. ??
:-D

1 kommentar:

  1. http://brodernabrottom.blogspot.com/

    Detta är mitt försök:)

    SvaraRadera