tisdag 28 juli 2009

Aj! Som fan!


Aj gånger femtitusen, typ. Att tandläkarbesöket gick på 1300 kr är väl whatever. Denna gången. Men det var ju bara början. Det var bara en tand de kollade på, trots att jag sa att jag hade ont i två stycken när jag ringde. Och den de kollade på låg illa till, rotfyllning på G men nästa besök blir först i september. Jag kan ju lätt räkna med 3k till i utgift. På en tand. Och de andra som gör ont då? Suck. Jag kommer bli stamkund på Folktandvården och alla pengar jag eventuellt hade velat köpa möbler för, eller rest upp, kommer nu gå till tandläkararvoden. Fän. Det enda positiva med det är att det är gjort sen. Och att jag har lärt mig en (dyr) läxa i form av att gå till tandis regelbundet. Typ i alla fall vartannat år, istället för en gång per decennium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar