söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya förhoppningar!

Året som gick var riktigt bra, och jag ser verkligen fram emot året som kommer, vad det än för med sig. Vi hade en trevlig avslutning på 2011 igår, Patrik och barnen och jag. Tre rätter (tunnbrödssnittar till förrätt, fårostgratinerad fläskfilé, ris och stekta grönsaker till varmrätt, och plättar med vaniljglass och färska björnbär till efterrätt), sedan smälla lite raketer (och tack och lov hade dimman lättat så det var värt pengarna att skjuta av våra hela nio raketer), lite chips innan nattning och barn som somnade i stort sett ovaggade. Nu är inte vi av sorten som håller på traditioner på något sätt, så att tvinga oss själva, eller barnen, att vara vakna till 12 är inte vår melodi. Barnen somnade runt nio, Patrik och jag kollade på en jäkligt kass film, och eftersom Patrik började jobba klockan 7 idag gick vi och la oss i hyfsad tid. Fast. Jag kan inte påstå att jag kunde somna. För sådär femte året i rad var jag vaken vid tolv men orkade inte rulla upp gardinen och sätta på mig glasögonen, trots att jag vet att jag hade fått se väldigt mycket fint om jag gjort det. Istället låg jag och halvsov och var lite skraj, jag gillar inte när det smäller för mycket...

Nå, det var summering av gårdagen, typ. Att summera hela året är ett helt annat inlägg, som säkert kommer dröja ett tag. Som med alla mina inlägg... (jag kom till exempel på att jag tänkt skriva om vårt juni-besök på Astrid Lindgrens värld... Det har inte precis blivit av...)

Och ja, idag har jag läst ut Hungerspelen. Loved it! Som sagt, i hjärtat är jag 14 år, och det är jag ypperligt nöjd med när jag kan läsa såna här böcker och ha stor behållning av det. Det bästa av allt är att skolan köpt in en klassuppsättning av boken, så frågan är inte om, utan vilken klass och när, jag ska tvinga eleverna att läsa den och diskutera...

En god början på det nya året, önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar