lördag 28 januari 2012

Vad drömmer du om?


Jag har funderat på att göra en ... hmm ... vad heter det? En sån där stor tavla där man sätter upp bilder för att visualisera vad man vill med sitt liv? En inspirationstavla, kanske? Nevermind vad det heter, en sån tänkte jag sätta ihop, så att alla mina drömmar blir synliga. Kan man ta på det kan man göra det, eller hur?

Jag vill lära mig spanska. Få ett fast jobb. Fotografera mera. Fixa stugan. Flytta utomlands. Göra en fet roadtrip i USA. Åka på språkresa med hela familjen. Fixa till datarummet. Lära mig virka. Åka iväg någonstans med bara Jolin. Skriva en bok. 

Säkert vill jag fler saker, men jag kan inte komma på dem just nu, vilket kanske är själva grejen med en dröm-tavla. Om jag klipper ut en bild eller skriver en lapp när jag tänker tanken så glömmer jag inte vad jag tänker. Vem vet, kanske man uppnår någonting och kan börja drömma om någonting annat? Det kan också vara bra för omgivningen (a.k.a. Patrik) att veta vad jag visualiserar för framtiden. Tänk om vi inte alls tänker samma? Det gör vi förmodligen inte, har jag märkt efter att ha försökt prata med honom om det igår (på vår åttaåriga bröllopsdag), och då kan det väl vara snällt att ge en liten "heads up" om vad jag tänker, så kan han antingen vänja sig vid tanken, eller komma med en "mot-dröm". (nejnejnej, vi pratar inte skilsmässa här även om det kanske lät lite mörkt och negativt, vi pratar om drömmar!) Och en dröm behöver ju inte uppfyllas här och nu, eller hur? Det är någonting man strävar mot en längre tid, och en del saker förblir ju just drömmar....

Nog svamlat denna lördag. Snart ska vi åka och köpa nya resväskor (2,5 vecka tills vi åker!!) och lördagsgodis, och sedan bär det av hem till mor och far för lunch och pulkaåkning. Barnen blir oväntat kvar där över natten, så plötsligt blev kvällen tom och helt utan planer!
Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Vilken himla bra idé!! :-) Själv brukar jag åtminstone försöka notera drömmar, önskingar, idéer osv någonstans - och så hittar jag i bästa fall de där anteckningarna nångång igen i framtiden, och kan ta till mej dem igen ifall jag nu inte redan har förverkligat dem (vilken jag väl för det mesta INTE har... :-I Hm!).

    Sonen hade fjälla i Östra Genastorp för ett antal år sen, så jag har lite koll på den byn inklusive Dubbarp och Strömsborg! :-) Skulle tro att den där Lars Dufva-Statoilmacken ligger ganska så precis mittemellan er stuga och min bostad! :-D

    SvaraRadera