torsdag 26 januari 2012

Foto-fredag!

I morgon är det fredag! Wehooo! Ännu ett par dagar närmare sol och bad! Och dessutom min favorit-glidar-dag med min superroliga elevensval-lektion! Förra veckan skapade alla varsitt flickr-konto och gick i med i gruppen som jag skapat. Innan de fick gå hem hade de dessutom lagt till minst tre favoriter och i morgon ska vi prata bildkomposition och varför man tycker att vissa bilder är bättre än andra. Det ska bli så kul! (bilden i inlägget är från fotokursen. Riktigt kul med så många kameranördar på ett och samma ställe. Jag önskar att jag kunde vara med i en fotoklubb eller nåt, det hade nog varit utvecklande att få diskutera och prata med folk i verkligheten om olika bilder man tar osv.)


Jag har ikväll kollat på Breaking Dawn part I och är som vanligt lite besviken efter ännu en kass skådespelarinsats och lite massaker av Twilight-böckerna. Jag får vara nöjd med att jag inte var på bio i alla fall, men å andra sidan gick de två timmarna faktiskt väldigt snabbt. Det tyckte dock inte Patrik som somnade brevid mig... Ahja, jag har återigen insett att i de flesta fall är böckerna bättre än filmerna. Någon dag ska jag ta mig igenom alla Harry Potter-filmerna också, men först ska jag avsluta böckerna så klart. Jag är på näst sista boken nu, och jag tänker vara klar med även den sjunde och sista innan påsk har jag tänkt. Fast, jag måste snart varva med något annat, känner jag.

Nog boksnackat, dags att gå å sova. Om jag nu kan somna, eftersom Patrik förflyttat sig från soffan till att ligga ovanpå sängen och snarka.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar