tisdag 10 januari 2012

Tillbaks till vardagen

Så var det vardag igen och eleverna är på plats. Jag känner mig inspirerad att ta tag i svenskan med mina klasser, mindre inspirerad till engelskan, i varje fall som vi är på kapitel "food" just nu. Hur gör man nåt kul av det? Egentligen borde jag baka något av de recpt som finns i vår textbook, en pecan pie har jag alltid velat testa... Jag försökte få eleverna att anmäla sig som frivilliga, men det gick ju inget vidare.

Jag har sovit illa natten till idag också eftersom Lava är sjuk. Totalt beteendeförändrad sedan i lördags, äter inte, dricker inte, bajsar inte och ligger bara i sitt lilla hus och vill inte komma ut. Eller, det var så i två dygn i alla fall, och eftersom jag var orolig googlade jag (en kanin som drar sig undan och slutar äta och dricka kan vara sjuk och drar sig undan för att dö genom att svälta sig själv) och ringde sedan vetrinären, dit vi varit idag direkt efter jobbet. Lava verkar ha tuggat i sig någonting när hon har varit ute och lekt, och detta något (förmodligen plast från en plastpåse) sitter fast och kan inte komma ut. Kommer det inte ut så kommer hon dö. Jag har börjat ge henne paraffin olja och försökt spruta in lite vatten också, men ska på det igen om några timmar innan jag går och lägger mig. Vi får hålla en tumme att det kommer ut, för även om det nu är barnens kanin (*hrm*) så har jag fäst mig vid henne väldigt mycket, med tanke på att hon bara bott här i tre veckor.

1 kommentar: