fredag 20 januari 2012

En kopp kaffe och...

...lite bloggande innan det är dags att ta sig till jobbet. Det är FREDAG!

Busy fredag då jag ska till fotokursen efter jobbet. Jag har inte gjort läxan, bara halva. Egentligen skulle jag kunna ta gamla bilder, men eftersom det är lite fusk så tror jag att jag ska försöka klura ut något under dagen.
Idag börjar mitt elevens val "fotovandringar", också. Det är jag grymt peppad över! Jag hade 18 elever i gruppen först, men eftersom det var några grupper som blev så små att rektorn inte tyckte det var försvarbart att ha dem, lyckades EV-samordnaren övertala några från mig grupp att byta, så nu har jag 14 (förhoppningsvis) entusiastiska elever. Planen för dagen är att alla ska presentera sig, berätta om en eventuell kamera (skolan har bara tre att låna ut så om inte de flesta har egen kamera kommer man att få samsas), eventuella förväntningar på fredagarna och så ska eleverna skaffa sig ett flickr-konto och gå med i den grupp jag skapat så att vi kan samla alla våra bilder på ett ställe och diskutera dem.


Det snöade igår och jag blev jätteglad för jag tänkte att ungarna skulle kunna leka ute i snön under helgen. Men. Det hann knappt sluta (vid tiotiden igårkväll) innan det började töa igen och nu finns det bara lite slabbig snö på gräsmattorna. Typiskt. Jag hann ta en bild från balkongen i alla fall, och även om inte himlen var riktigt så där rosa, så är jag rätt nöjd med att jag nu i alla fall har ett litet hum om hur jag kan få till skarpa bilder i manuellt läge. Det gäller alltså "bara" att fatta hur man gör så att inte himlen blir så där onaturlig. Tips mottages tacksamt, men jag hoppas kunna fråga idag på kursen också.

Lava sprätter runt som en tok här, dags att börja plocka lite kanintollar och sen göra sig i ordning. Patrik klagar förresten över att jag gosar mer med kaninen än med honom. Kanske är det nyhetens behag, kanske är kaninen bara gosigare. Kanske var det så att jag faktiskt har saknat att ha ett djur att gosa med, ett par år efter Isolde dog.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar