söndag 15 januari 2012

En heeeelt vanlig söndag

Jag vet inte var man börjar med denna heeeelt vanliga söndag.
Att det var sol ute så att man blev pigg när man steg upp?
Att jag redan när jag vaknade kände mig peppad att gå och träna?
Att jag gick hem från träningen för att det var så skönt väder?
Att mamma och pappa var på lunchbesök?
Att familjen klädde sig fina i skjortor och klänningar och åkte till Malmö för att titta på opera?


Det hör ju inte till vanligheterna att gå på opera, precis. Jag har aldrig varit på opera, men när vi såg att man kunde köpa familjebiljett till Karlsson på taket för 300:-, slog vi till och tänkte att det här är något vi vill visa barnen. Jack hade jättesvårt att sitta still men lugnade sig när jag lovade honom tuggummi när vi kom hem. Nu somnade han i bilen så han får väl få sitt tuggummi i morgon istället, lovat är lovat. Jolin tyckte om det, och när vi gick ut såg hon affischer för Svansjön utanför och sa att hon ville se den också (vi har lyssnat en del på musiken därifrån). Jag kollade faktiskt upp det nyss, för även om det är fyra akter kanske hon skulle orka med det eftersom hon älskar dans, men tyvärr (?!) är vi på Gran Canaria när den sätts upp i Malmö. (Tanken slog mig dock just att det hade varit en riktigt fin sak för henne och mig att göra tillsammans någon gång i framtiden - åka till Stockholm (eller London eller Köpenhamn) och titta på balett)


Fast det mest underliga var ändå att vakna och känna att jag ville gå och träna idag. Jag var iväg i måndags och hade sådan träningsvärk två dagar efteråt att jag inte kunde sätta mig på en stol utan att kvida högt, vilket var pinsamt eftersom det verkligen var ett superenkelt pass med en medelålder på ca 65 år. Jag är otränad, ja. Igår tog jag sedan med mig barnen på ett familjegympapass och de tyckte det var så roligt så vi har bestämt att det ska bli vårt lördagsförmiddagsnöje. Jack skrattade nästan hela tiden och Jolin blev jätteglad när gympafröken sa att hon var duktig på att hoppa hopprep. Ja, så jag vaknade, kände att jooo, ett gympapass skulle vara skönt, vi städade lite, jag stack iväg, solen sken när jag kom ut från hallen så jag tänkte att jag likagärna kunde gå hem... Nu har jag inte tid att gå på något förrän på torsdag, men det gör inget för jag tänker att hellre en gång i veckan och tycka att det är kul, än tre gånger i veckan och tröttna efter tre veckor. Och jag har ju faktiskt varit iväg tre gånger denna vecka...

Nu måste jag hitta lite Shakespeare-pjäser till morgondagens litteraturhistorielektion.

2 kommentarer:

  1. Ni har alltid så mycket kul på gång!! Låter som en helt underbar söndag...dessutom bjuder du på vackra bilder! Gillar bokehn i den första, och du lyckades fånga en droppe i den andra...något jag försökt göra många gånger men det har aldrig blivit till nåt :P

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Ni kanske träffar på Ms syster på gympan, hon går där med sin treårige kille! E håller redan på att planera 7-årskalaset som J ska komma på...

    SvaraRadera