söndag 1 augusti 2010

Frustration

Jag känner mig faktiskt väldrigt frustrerad denna söndagmorgon, för det händer ju ingenting! Egentligen är det rätt så skönt, men jag tycker det är störigt att man inte kan sätta igång med saker eftersom allting är stängt. Jag behöver t.ex. ny linsvätska, men vi kan ju inte dra iväg förrän affärerna öppnar, om en timme! Och då är det nästan dags för lunch så då börjar barnen direkt tjata om ett visst McD som ligger bara en liten bit härifrån och som vi måste passera oavsett vart vi ska.....

Nu ska jag skriva något som jag nog bittert kommer ångra om ungefär fem veckor. Nämligen att jag längtar till att skolan ska börja. Ja, ni läste rätt. Men det beror bara på att jag vill ha lite rutin i livet igen. När man har fyra veckors semester kan jag mycket väl tro att det är skönt med orutin, slappt och ledigt, men när man har åtta veckor är det lite jobbigt att försöka hålla på rutinerna, och det är lite för lång tid att bara släppa allt. Så det är enda anledningen till att jag längtar efter hösten; rutin. Här kommer en liten minilista, dagen till ära.

Tre dåliga saker med sommaren.
1) Bromsar, myggor
2) Orutin
3) Att det går vääääldigt mycket pengar så fort man ska göra något...

Tre bra saker med sommaren.
1) Sol, bad, stränder
2) Mindre kläder att ta på ungarna!
3) Ledighet, orutin, göra vad man känner för, ta dagarna som de kommer, inga måsten, utflykter

Om man skulle ta å duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar