söndag 1 augusti 2010

Brunch

Nejdå, jag har inte slagit huvudet och äter brunch mitt i natten (nästan). Jag bara råkade reflektera över att det finns många som sitter länge och äter massor till frukost så fort det blir helg. Varför kan inte jag vara en sån som njuter av sånt? Jag pallar inte sitta med tända ljus och äta en massa smoothies och läsa tidningen hela förmiddan. Kanske beror det på att man måste tjata för att alla ska äta det de har framför sig. Kanske är tidning+levande ljus ingen bra kombo i största allmänhet? Kanske hade det varit mysigt om man ens hade en tidning? (ja, ni läser rätt - den här läraren har ingen tidning och är rätt jäkla clueless om vad som händer i världen!) Kanske jag ska testa det där i morgon? Kanske det blir lugnare stämning vid bordet, kanske alla njuter lite mera, kanske....? Och skulle det funka kommer P bli superglad - han älskar tända ljus, det är mer jag som inte förstår poängen med det hela...

3 kommentarer:

  1. Låter som om ni bytt lite på könsrollerna där för det brukar vara kvinnligt att vilja ha ljus och manligt att inte förstå poängen med det :)

    SvaraRadera
  2. hehe...här sitter jag med min 'brunch' som jag brukar varje 'ledig' dag. Ääääälskar frukost o äter en stor sådan, men sedan inte mycket mer under dagen. Sitter trots inte med ljus o tidning...knepet med att lyckas med sådan här frukost är att parkera sig själv och barnen framför tv'n med barnprogram på...och laptop och/eller bok i knäet för mamma ;D

    SvaraRadera
  3. Jerker - du vet att det är lite si och så med könsrollerna här hemma ;-)

    Tezzie - haha :-D Vi håller rätt hårt på "ingen-mat-framför-TVn"-regeln, så det där funkar inte här ;-)

    Glömde förresten ljusen idag. Får göra ett nytt försök vid lunch :-)

    SvaraRadera