tisdag 3 augusti 2010

45 minuter kvar

Jag har en son som var redo för sängen för ungefär tre timmar sedan. Han i sin tur har en napp som han har bitit hål i och som han inte vill ha. Den i sin tur är den enda nappen i hemmet eftersom den andra som fanns här på något mysiskt sätt har försvunnit. Jag har krupit på alla fyra runt lägenheten för att se om den kan ligga under något. Jag har öppnat alla väskor för att se om den kan ligga där i, och jag har kollat alla lådor och skåp jag kan komma på att titta i, men Den Andra Nappen finns ingenstans.

Nu återstår 45 minuter då jag ska hålla sonen vaken, innan han stoppas i säng med en napp han inte vill ha (och nej, den är inte jättetrasig för då hade han inte fått ha den)... det blir 45 intressanta minuter.

Annars har dagen varit helt underbart bra! Vi tog bussen (som går en kort promenad härifrån) till Malmö och träffade H&M i parken. Innan de dök upp hann vi vara med på lite gympa, pyssla, leka på piratskeppet och gräva i sanden. Efter de kommit blev det pannkaka (medhavd), en tur på minizoo, glass, bad, ponnyridning, teater.... Ja, en heldag, som jag skrev. Superbra! Och hur fantastiskt är det inte när man inser att lilla M faktiskt kommer växa upp tillsammans med J1 och J2? Att när J2 är 15 år så är M 14, och de kommer kunna springa på stan tillsammans och göra den osäker? Fantastiskt som sagt, med tanke på att H och jag har varit vänner sen vi var 15 år....

1 kommentar:

  1. Hoppas det blev en skön nattsömn sen trots nappproblemen!? :-)

    Låter som ni har härliga sommardagar med utflykter till Malmö och trevligt umgänge mm. Kul när vänskap förs vidare till barnen på det viset. :-)

    SvaraRadera