torsdag 12 augusti 2010

Första jobbedagen slut


Egentlligen kan en del kanske tro att jag bara roat mig idag, med så fina saker att vila ögonen på! Och då pratar jag inte om kollegorna...

Det var roligt att se alla igen, extra roligt att få veta att jag inte ska vara i samma arbetslag som kollega SB, utan med tre som jag inte jobbat med tidigare men som jag verkligen tror att jag kommer både komma överrens och trivas med. När jag pratade idag så lyssnade dom, de till och med tyckte att jag hade något att komma med! De behandlade mig som en vuxen, det är väl egentligen helt otroligt att en sån sak ska betyda något på ett arbete, eller att det ens ska behövas tas upp som en anledning att trivas. Alla borde behandlas som vuxna!

Det var riktigt trevligt också att umgås med vuxna människor en hel dag. En av de nya killarna (som garanterat gillar andra killar, men det har ju inget med saken att göra) (han var extremt dryg också, och det hade väl mer med saken att göra) klagade konstant på att han var trött, han gäspade, han tyckte att halv fem var olidligt länge att arbeta för när han jobbade på friskola så slutade de minsann kvart över tre, bla, bla, bla... Han kunde gott stannat på friskolan tycker jag. Hur som helst, att få umgås med vuxna människor, prata pedagogik och lösningar på problem som inte uppstått (än, men som kommer uppstå!), det var rena himmelsriket! Jag saknade barnen från det att jag gick ut genom ytterdörren hemma, till det att jag slog upp boken på tåget. Annars var det faktiskt skönt att få vara någon annanstans ett tag. Och när ekorrhjulet snurrar som värst kommer jag få äta upp de orden för då vill jag inget hellre än att träffa mina barn så mycket som möjligt......

Lilla farbrorn på torget var där idag igen. Han hade inga blommor utan satt och läste tidningen och sa att nästa vecka skulle han ha blommor med sig. Fast sen skulle han nog pensionera sig... (vilket var exakt vad han sa veckan innan midsommar) Han sa i alla fall att jag var rar och att jag skulle få lite blommor nästa vecka. Haha! Snällt!

1 kommentar:

  1. Oj, va skoj att höra att hösten ser så positiv ut hos dig :D Hoppas verkligen att du fortsätter att trivas...kul den snälla lilla gubben e på plats; universum återställs efter sommaren ;D

    SvaraRadera