fredag 6 augusti 2010

Gamla elever

Trots att jag bara har jobbat tre år har det redan hunnit bli en hel del gamla elever. Och idag var en av dem hemma hos mig och fikade. Det var faktiskt jättetrevligt, och man behöver inte ens bortse från att jag är 15 år äldre (!!!!) eller hennes gamla lärare, vi har en hel del gemensamt och det kändes inte ett dugg krystat att ha henne här i nästan sex timmar. Kul, var ordet!

Pappa tittade förbi tidigare idag och frågade om det var "på" att vi skulle till Ystad djurpark i morgon, något som mamma och jag diskuterade förra veckan. Jag har verkligen ingen lust, faktum är att jag just nu bara är helt... frustrerad, i behov av tid för mig själv... Jag tycker att det känns överflödigt egentligen, men om någon tvekar så vill jag tala om att jag älskar mina barn och min man. Men. Jag har alltid varit en ensamvarg. Inte alltid by choice, men jag gillar det. Att bara vara jag ett par timmar, utan att behöva förklara mig i tio minuter när jag ska gå och kissa och sen ha någon som står utanför och vrålar under tiden jag är på toa... När pappa kom idag var jag verkligen nere, jag vet inte om P fattar det, men ibland behöver jag bara få vara ifred! Hur som helst, pappa sa att han och mamma skulle ta med sig ungarna i morgon. P jobbar, och jag, jag är FRIIIIIIII!!!!!! Det är nog allt som behövs, ett par timmar egentid, sedan är jag fit for fight igen.

Fast. Idag har ändå varit en riktigt bra dag och ungarna sitter just nu och käkar popcorn och tittar på Shrek (ettan). Det är najs och nu ska jag joijna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar