söndag 31 juli 2011

Plinke plonk

När vi går på toa kan vi höra grannen plinka på piano. Det där pianot vi blev lovade när vi skulle flytta hit, faktiskt. Tur att vi inte fick det, vart skulle det stå, liksom? Annars måste jag säga att ett av mina största "regrets" här i livet är att jag inte kan spela något instrument. Nej nej, det är aldrig för sent att lära sig, men hur bra blir man om man börjar spela blockflöjt vid 32 års ålder? Jag tror att de flesta som fått lära sig ett instrument när de var små har haft glädje av det genom hela livet, medan många som inte kan spela tycker att det hade varit kul att kunna. Därför tror jag att ungarna ska få börja med valfritt instrument inom rimlig tid.

Day 26 - a song that you can play on an instrument





Jag kan refrängen på plinkplonkpiano, men vem kan inte det??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar