torsdag 7 juli 2011

hoho solen, var e du?

Vilket konstigt sommarlov vi har i år. Knappt nån sol att tala om och två barn som bara bråkar och bråkar om man inte håller dem konstant sysselsatta. Det är inte bara enerverande, man blir totalt utmattad också. Tji fick jag för att det skulle vara lättare i år, när de "sköter sig själva" lite mer.


I förrgår var jag och lämnade in fem rullar film som legat i vårt kylskåp typ för evigt. Jag tänkte att det var nu eller aldrig, trots att det kostade hutlösa 125:-/rullen. Maj godd, säger jag bara! En av rullarna var så dålig att det bara blev två kort. Trots det kostade det 52 kronor att framkalla. Det är 26:-/kort det. Och vad var det på? Två jättesuddiga bilder av mig från 2004. Värt det! Not. Tre av rullarna innehöll hur som helst bilder från när Jack föddes, vilket vi ju visste och vilket var anledningen till att jag ville framkalla innan det var helt försent. Och nu är det gjort, nu finns det inga gamla rullar som ligger och skräpar, så det var nog sista gången i mitt liv som jag lämnar in en filmrulle för framkallning. Och tänker man på det så så var det säkert värt 550:-. Eller inte.


Igår pallrade vi oss iväg till stranden eftersom himlen var blå. Det fläktade så pass att det kändes kallt, men i vattnet var det riktigt skönt. Patrik tänkte som vanligt inte på att solen tar, så han brände ryggen. Jag ska kanske inte säga nåt, eftersom jag brände mig när vi var på Åland, och därför har jag min grundbränna avklarad. Frågan är om man blir så mycket brunare i år, idag regnar det igen... Ska det verkligen vara så här?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar