torsdag 14 juli 2011

Oj!

Nu var det visst redan torsdag och jag har inte skrivit något på flera dar! Så går det när semesterfirandet tar skruv på riktigt.

I tisdags hade vi besök från Byhåla, vilket var väldigt trevligt. Vi hade till och med sol och kunde hänga vid fontänen en timme så att barnen fick bada av sig lite. Patrik gjorde dessutom en smaskig rabarbersemifreddo enligt fruktansvärda Leilas recept. Bara jag slipper se henne göra sina hemska program är jag nöjd. Semifreddon var smaskens i alla fall!

I går var vi på Österlen hela dagen; Ale stenar, Glimmingehus och sedan besök hos Hannchen med mannchen och lilleM i deras lånta sommarstuga. Det började regna när vi stod vid stenarna och slutade ungefär när vi kom fram till stugan och skulle fika på eftermiddan. Trots det var det en riktigt bra dag, alla var väldigt nöjda med allt.

Idag har mina päron haft barnen hela dan och jag och Patrik har varit på Louisiana i Danmark. Så har jag då sett det också....

1 kommentar:

  1. Men hallå!? Vad är det för fel på Leila? det är ju typ den enda blondinen som är snygg i landet, utöver min sambo + en nästan lika bra kocka som min sambo :)

    SvaraRadera