tisdag 19 juli 2011

Utläst

Vad ägnar man sig åt när man inte orkar sitta framför datorn och uppdatera sin blogg minsta lilla? När man inte heller orkar (eller vill) använda sin kamera och när man ändå gör det så orkar man inte redigera bilderna?
Man läser.


Jag började med Oates Våld, som var bra. Ville ha nåt riktigt tjockt och historiskt att sätta tänderna i efteråt och valde då Morton och The House at Riverton, vilket i upplägget påminde om Den glömda trädgården som jag ju älskade. Jag blev inte besviken denna gången heller och ser fram emot att läsa den tredje boken jag har i hyllan av Morton. Dock kände jag att jag ville ha nåt "annat" däremellan, och då tog jag Ernestams På andra sidan solen. Tidigare har jag läst Busters öron och den tycker jag var bättre än den här. Dock var de små novellerna som handlade om Kina väldigt bra, och nu när jag idag hängt vid fontänen med Jolin har jag läst ut På andra sidan solen och är väldigt sugen på Wild Swans av Juang Chang. Så när Jolin får kompisbesök om en timme och jag har hängt tvätten, ska jag slå mig ner med denna bok och sugas in i Kinas historia.

2 kommentarer:

  1. Härligt att slå sig ner med en bra bok och låta sig svepas iväg ........................

    SvaraRadera
  2. Något ska man ju ägna sig åt, och att läsa är ju inte helt fel. Inte speciellt ansträngande är det heller, om man nu inte väljer en väldigt otymplig bok... ;0)

    SvaraRadera