fredag 8 juli 2011

Orättvist

Det är ett avlångt land vi lever i... Orättvisorna är stora. Vädret, t.ex. Sol i mitten och konstant regn här i söder. Jaja, i-landsproblem, jag vet.

Gårdagseftermiddagen spenderade jag i vårt källarförråd och rensade ut allt som blivit vattenskadat. Tydligen har det varit ett par centimeter vatten på golvet, enligt våra grannar. Vi upptäckte inte det förrän igår, vilket ju är lite dumt. Jag har fått slänga en del böcker, en del material och läroböcker som jag sparat på mig från mina olika jobb, en resväska och diverse annat. Lite tråkigt med en del av sakerna, men som tur är hade vi inte mycket av värde där och det som var av tyg är packat i plastpåsar flera gånger om. Tur där att man har en mamma som man tar efter när det gäller packandet av saker. Idag har jag slängt och slängt och slängt. Så kan man också spendera en regnig dag. (för så klart regnar det igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar