onsdag 20 juli 2011

Ont!

Nu ska ni får höra nåt ytterst löjligt! Jag har sån träningsvärk att jag knappt kan sätta mig. Eller ställa mig. Eller gå. Och det beror på vår Wii och "spelet" Biggest Loser, som jag tänkte att jag skulle köra en månads tid. Att jag har gått ner i vikt efter att ha lagt om kosten gjorde att jag trodde att jag var lite mer i form.. Men det är jag inte. Jag är bara lite mindre fet. Så efter ett träningspass på en halvtimme har jag som sagt så ont att jag knappt kan röra mig. Men det är väl bara att köra på. En månad ska jag väl palla för att se om det gör någon skillnad. (och det bör det göra!)

Jag kom av mig lite igen med musikutmaningen när det kom till att välja en låt som man vill ha på sin begravning. Jag menar, det beror väl på hur jag dör, egentligen? Om jag dör i morgon i en olycka så vill jag att alla ska vara jätteledsna och sakna mig, men om jag dör för att jag är gammal och sjuk så vill man väl ha en låt som mer säger "skönt för henne". Jag utgår från att jag åtminstone är gammal. Men sedan är det ju inte så lätt sådär att bara välja en sång. Tänk om alla hatar mig när jag dör och inte alls vill ha nån vacker sång? Och sen är det det där med kyrkan också. Som jag ju inte är så fäst vid. Nåja, allt det här är hypotetiska grejer - om jag dör är det ett förslag från min sida att ni flyger hit Evanescense och ber dem spela nåt pampigt. Helst den här.

Day 24 - a song that you want to play at your funeral




2 kommentarer:

  1. Ibland funderar man ju på om man inte borde skriva ihop ett sånt där "Vita Arkivet", så anhöriga bland annat får lite in put till begravningen och så där - men det har ju så attans svårt för att bli av!? Och man tänker att man ju ändå inte ska dö imorgon eller ens den här veckan... (Host!)

    Och innan du går och lägger dej i kistan, så bara MÅSTE du sätta dej in i exponeringskompenstationens underbara värld!!! :-D Den gör ju ALL skillnad ang om ens foton blir som man själv vill, eller om de bara blir som kameran vill!

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt älskar den låten. Har bland annat varit med NCIS. Fantastisk just för sorgliga partier.

    Du skulle inte vilja göra texten "Biggest Loser" klickbar och länka till vår blogg så att fler får reda på att den existerar? :)

    SvaraRadera