söndag 3 juli 2011

Gokväll!

Wow, jag inser att klockan är närmare sex på kvällen och detta är första gången jag sitter vid datorn idag!

I natt droppade det in lite barn hipp som happ i vår säng och plötsligt låg det tre individer på min sänghalva, men bara en på Patriks. Hmm. Jag har väl inte sovit allt för bra, vilket gjorde att eftersom tillfälle gavs steg jag upp först tjugo över nio. När hände det senast??!!

Vi hade bestämt med pappsen att vi skulle hitta på något idag, men vi visste inte riktigt vad. Gårdageftermiddagens åskoväder med fantastiskt massa regn gjorde att vi var lite osäkra på hur det skulle bli idag. Men det blev bra, kvavt och fuktigt, men helt okej. När vi frågade ungarna vad de ville göra (och förväntade oss svar som att de kanske ville till stranden, eller åka till Malmö och gå på museum (hehe)) så visade det sig att de helst av allt bara ville vara ute och cykla. Så då gjorde vi det. Jolin lärde sig cykla just innan vi åkte till Västerås, och idag bytte hon upp sig till rätt storlek på cykeln också. Ungarna cyklade runt lite och sen cyklade vi bort till fontänen och de badade medan jag och Patrik spelade alfapet mot varandra på våra mobiler. Ja, vi är sjukt nördiga. Sen kom pappa och käkade lunch med oss, sen blev det mer cyklande och lekande på lekplatsen och sen mer cyklande och blomplockning och.. Ja, nu är det dags för kvällsmat. Den här dagen har verkligen gått snabbt!

Utmaningen går förresten idag ut på att lägga upp en låt som man önskar spelades på radio. Jag önskar att det ibland dök upp lite gamla favoriter, så att man blir sådär lycklig inombords och liksom undrar varför man inte lyssnat på den låten lite oftare.

Day 18 - a song that you wish you heard on the radio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar