tisdag 2 augusti 2011

Inget plink, minsann

Det är en sak när man inte smörjer in sig själv när man åker till stranden, en helt annan när man glömmer smörjet till sina barn... Idag har solen äääääntligen kommit (och ännu ingen droppe regn, till skillnad från igår då röret på balkongen svämmade över, igen) och vi spenderade tre timmar på beachen innan Patrik började jobba. Sedan åkte vi hem och jag och barnen har varit ute och blåst bubblor och ritat med krita på marken, gungat lite och tittat på alla de fjärilar som älskar plommonträdet ute på gården. En väldigt bra dag, med andra ord!

Häromdagen skrev jag att barnen skulle få lära sig ett instrument, och Jolin är på, hon vill spela flöjt, säger hon. Jag kollade upp det som tidigare var kommunala musikskolan i stan, och flöjtlektioner kostar då 1900:- per läsår. Tjena. Lägg till 1600:- på dans per år och gånga det med två barn så så har vi en trevlig liten summa utgifter. Och då utan utrustning i form av instrument och danskläder. Inte konstigt att det bara är en viss sorts barn man träffar på under dessa aktiviteter.....

Och på tal om att spela instrument. Dagens sång är en av mina favoriter, som jag första gången stötte på i favoritfilmen Moulin Rouge, men som jag gillar minst lika bra i originalframförandet.

Day 27 - a song that you wish you could play


3 kommentarer:

  1. Linn ville börja dansa på samma dansskola som sina kompisar från förskolan, anmälde henne och har fått plats men har ännu inte bestämt om hon ska få börja. Jag tycker att 1900:- suger lite, finns ett annat altenativ för 350:- som känns lite mer humant med tanke på att hon både rider lektioner, har egen häst och tävlar vilket kostar 60:- per start, vilket brukar bli 6-7 per tävling... Det suger fet bäver som vi brukar säga :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir ju en del. Och så vill man inte neka de små liven.... ;-) men jag ska i alla fall se om jag inte kan hitta något billigare alternativ, jag menar, det är inte ens säkert att hon gillar flöjteriet.

    SvaraRadera
  3. Du kan vänta ett tag med instrumentandet. Jag pratade förut med hon som är rektor för musikskolan i Ptp (gift ett en av Ms arbetskompisar), för vi hade tänkt att E skulle få börja spela ngt, men hon sa att i Ptp börjar de inte musikskolan förrän de går i 2:a klass. Jag tycker det känns lagom, för i ärlighetens namn har jag svårt att se E träna på en spelläxa... Hon kan få fortsätta med Mulle, gympa och sim ett tag till, det känns vettigare just nu. Sedan har jag hört att det finns en hel del om hur man lär sig spela instrument på YouTube - ett billigt alternativ...

    SvaraRadera