söndag 3 juli 2011

Fotografering

Jag går omkring och funderar väldigt mycket just nu när det gäller fotografering.

Jag har velat byta kamera ett tag, till ett bättre kamerahus för jag är inte nöjd med det jag har (Canon 1000D - en bra nybörjarkamera men den känns så plastig nu efter tre år). Det känns bara inte bra. Jag funderar på om jag kanske ska överge Canon helt och hållet och prova ett annat märke. Men jag har ju två inköpta objektiv till min Canon, ett macro och mitt 50 mm... Så då funderar jag på om jag ska sälja dem. Eller kanske bara sluta fotografera rakt av. Det blir ju ändå inget bra och det borde ju inte hänga på kameran, man måste ju ha lite talang också. Jag kan inte ta bra bilder, jag fattar inte vad jag håller på med och jag vet inte hur jag ska kunna göra det bättre. Det är väldigt frustrerande, faktiskt. Just nu är jag så trött på det att jag inte ens orkar ladda batteriet trots att det har varit slut i ett par dagar. Så om ni kanske funderar på varför det inte varit några bilder här på ett tag så beror det på att jag inte alls är nöjd med de bilder jag tar...

4 kommentarer:

  1. VA!!?? Give your head a shake, woman!!! Du tar ju UNDERBARA bilder! Inte ska du ge upp...lite inspiration är bara vad som behövs :). Jag blir själv jättetrött på mina egna foto, och det känns som min 'learning curve' har hittat en platå...

    SvaraRadera
  2. Tack Tezzie! Att DU däremot känner att du har stiltje, efter att ha presenterat så många fina bilder, har jag svårt att förstå :-) Man borde åka någonstans på en riktig fotoutflykt och bara ta kort.... Eller gå med i en fotoklubb, kanske..

    SvaraRadera
  3. Du tar verkligen jättebra foton T så det kan du bara glömma att du ska lägga av!

    SvaraRadera
  4. Du är jätteduktig - so keep up the good work!!!

    SvaraRadera