fredag 1 april 2011

Veckans pausfågel

Kvidevitt.


Veckan har gått så snabbt! Swisch, liksom, så var den slut! Jag känner mig faktiskt också piggare, fastän jag har svårt att motivera mig att vara uppe till längre än halv tio, och än svårare att motivera mig varför jag ska stiga upp när jag sover som bäst...

Igår fyllde morsan år så då var vi på kalas efter jobbet, jag och barnen. P jobbade. I morgon fyller syrran år och då ska jag och barnen dit. P jobbar. Annars är planerna inte allt för stora inför helgen. Om värmen som var idag på eftermiddagen håller i sig ska det bli ett rent nöje att få spendera tid utomhus. Blir vädret istället som det var igår när vi var på Kronborg och var utomhus läskigt mycket så blir det dock mindre skoj. Det tog flera timmar innan jag tinade igår, kan jag säga! Men trevligt var det och fastän eleverna muttrade och gnällde så hade de roligt, det märktes. Snacka om att det är viktigt att komma iväg och göra något annat ibland, inte bara sitta i klassrummet och uggla! Och Kronborg är perfekt, för är man där i utbildningssyfte med en klass kostar inträdet ingenting!

Nu ska jag kolla lite Amerikan Idol. Det var en hel vecka sen sist och jag har abstinens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar