torsdag 21 april 2011

Knivtorsdag

J2: Är det skärtorsdag?
Jag: Ja.
J2: Är det knivtorsdag då?

Så klart! När man är 2,5 år är det ju så man tolkar det. Själv tänkte jag att det kanske hade nåt med rosa att göra, men faktiskt har jag ingen aning och därför kunde jag inte komma med något bra svar till J2 heller.....


Vi åkte in till mamma och påskade lite för henne och gamlingarna på äldreboendet där hon jobbar. J1 var blyg och ville ha sällskap då de delade ut dragéägg till de gamla, medan J2 knatade runt och gav till alla som ville ha. Det var uppskattat hur som helst, och varmt var det också. Det hela avslutades därför med tårt- och vätskepaus. Till och med katten som skulle till Blåkulla fick sig en slick.



Jag tycker att både är kul och viktigt att barnen får komma iväg och träffa lite gammalt folk. Dels blir de äldre glada, och bara där är mycket vunnet, men sedan är det ju inte heller illa att barnen får träffa lite gamla människor. I min släkt är min mormor äldst med sina ... hmmm ... jag vet inte hur gammal hon är?! 70-nåt kanske? Men det jag skulle komma fram till var att hon ser så ung ut så hon knappt räknas som gammal.

Jaja. Det har varit en bra skärtorsdag i alla fall. Jag är glad att ungarna fick påska för någon. Det är huvudsaken.

1 kommentar:

  1. Verkligen jättesöta och fina bilder och jättesött och fint tänkt av dig och Patrik att låta dem träffa äldre människor!

    och skär- och knivtorsdag var skitkul! :)

    SvaraRadera