lördag 30 april 2011

Valborgspress

Valborg, dags att bränna häxor och annat otyg på bålet.

Men det är inte som förr, när man började dricka öl klockan nio på morgonen och inte visste vart man var när det var dags att tända elden (överdrivet, jag har aldrig börjat dricka klockan nio! Tio, på sin höjd...). Nu vet jag inte ens om vi orkar hålla oss vakna tillräckligt länge för att ta oss till någon eld överhuvudtaget, men det känns som att vi måste. P jobbar, solen skiner men det är lite kyligt faktiskt. Vi ska in till stan och träffa pappa och syrran om en timme, men hejsan, jag skulle hellre sova en stund känner jag. Inte vet vi riktigt vad vi ska göra heller, men som sagt, det är Valborg, vi måste göra nåt.


Egentligen har jag suttit och letat efter julresor här vid datorn den senaste timmen. Tänk att det ska vara så sablans dyrt! Jag har dock insett att om man bokar flyg och hotell på olika sajter så kan man spara mellan 10 och 15 tusen kronor för två veckor. Kruxet då är att man måste ha de där pengarna, som det ändå kostar, på kontot när man beställer, och det har vi inte.

Nåja, vi kanske får åka efter jul istället. Det är ju inte fy skam att sticka från Sverige i februari heller...

2 kommentarer:

  1. Vi hade planerat att vara totalt osociala nu ikväll dvs skippa brasan här i området men Linns kompis skvallrade för Linn att det var "Majbrasa" så det var bara att gilla läget dvs stå o frysa vid brasan o vara allmänt trevlig fast man bara längtade hem till soffan och att få moffa smågodis...

    SvaraRadera
  2. Läste att det blev i februari - härligt! MB

    SvaraRadera