tisdag 5 april 2011

Let the Northern Lights Erase Your Name av Vendela Vida

En vän skickar bra böcker till mig, vilken tur jag har! Böcker som jag ALDRIG skulle ha lyckts hitta själv.

Clarissas mamma lämnade henne med sin pappa när hon var 14 år, utan att lämna någon förklaring eller något spår efter sig. När Clarissas pappa dör, får hon veta att han inte är hennes biologiska pappa, och att hennes fästman Pankaj vetat detta i flera år. Hon gör det enda hon kan komma på - hon ger sig av. I födelseattestet står det att hennes pappa är en samisk präst, bosatt i finska Lappland, och hon ger sig av dit för att leta reda på sin bakgrund.

Man kan ju inte avslöja slutet precis, men jag tycker att det är mycket tankvärt... Behöver man sin bakgrund för att vara den man är?

Tack Sarah, den här var en riktig höjdare! Och Tezzie, jag tror du skulle uppskatta den!

1 kommentar:

  1. Det gör mig SÅ GLAD att få dela läsupplevelsen med någon annan som faktiskt uppskattar. Kram på dig.

    SvaraRadera