söndag 25 juli 2010

Tröttuppdatering.

Idag bråkade barnen en massa hela förmiddan. För ovanlighetens skull (ironi). Jag var verkligen i valet och kvalet om jag skulle packa in dem i bilen och åka på loppis med mamma och pappa, eller inte. Till slut bestämde jag mig för att det var lika bra att åka, det blir ju inte mindre bråkigt för att man sitter inne en hel dag. De skötte sig utmärkt på loppisen men som vanligt fanns det noll tid för mig att titta på det jag ville. Det är alltid smidigare att lämna barnen hemma om man verkligen vill titta på sakerna. Trots att jag inte hittade något till mig kom jag hem 150 kronor fattigare. J1 köpte en spargris och ett plastslott (?) för fem kronor stycket till sig själv (-Kostar det bara en sån? (minnet från igår då hon köpte plastiga barbiekopior för 100:- av sina egna pengar sitter i...)). Det var en liten tjej som nog hade städat rummet, hon fick hjälp av sina föräldrar men skötte allt säljandet själv med priserna uppskrivna i en anteckningsbok. Av henne köpte jag två Fairytopia-barbies för 60 kronor (sammanlagt!) och J1 har roat sig med dem hela eftermiddan. J2 fick en polisstation med tre polisbilar som han har kört runt med sedan vi kom hem. Ingen middagslur för honom idag, alltså. Det går, om man inte gör någonting som går emot hans vilja för då blir det sammanbrott. Därför har det varit utmattande medling på högsta nivå idag, särskilt när J2 bestämt sig för att köra sina polisbilar i J1s slott..... Sa jag utmattande?! Det är inte som att barnen egentligen behöver mer leksaker, men om man nu ändå ska köpa så kan man lika gärna köpa begagnat tycker jag. En dag kanske det är vi som står där och hjälper barnen att sälja vidare så att de har råd att köpa någonting som de verkligen vill ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar