onsdag 28 juli 2010

Lill-lördag

Nog har det varit slött som en lördag i alla fall.
Barnen och jag hämtade syrran klockan nio och åkte till Rövarekulan där vi kastade sten, klättrade och fikade ett par timmar. Riktigt schysst. Sen hem och fixa lunch och sedan dess har det mesta gått i gäspningarnas tecken. Käkade upp det som var kvar av min jättemaräng som jag köpte till fikar hemma hos Riggeragg igår, men det funkade bara i tre minuter, sen hade nog sockret brännt bort, för jag är åter supertrött.

I morse vaknade jag utan att ha ont i huvudet! Jag var riktigt förvånad och undrade vad det var som var annorlunda mot de andra åtta dagarna. När syrran och jag låg på sängen och filosoferade kom jag på det - jag har haft Ps kudde i natt! Ingen huvudvärk! Misstänkte i och för sig för flera dagar sedan att det kunde bero på kudden, men vad gör man, vi har liksom inga bättre alternativ hemma. Nu blir det nog till att aldrig ge tillbaka Ps kudde...

Igår var vi som sagt hos Riggeragg och fick grillat vildsvin. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar