måndag 19 juli 2010

[::photo phunk::]

Inte alls in da mood att fotografera fast det är perfekt med ljus å grejer. Det är ju riktigt sorgligt när man inte har lust att göra det man mest av allt bordeha lust att göra. Faktum är att hela jag känns jättetrött nu, men det beror nog på att det var P's första jobbdag. Varför jag skulle vara trött då? Tja, för att jag har haft barnen själv hela dagen? Vilket egentligen är larvigt, för förutom de (två miljoner) gånger då de bråkar med varandra så är de riktigt trevliga och söta och gosiga. Faktiskt. Jag känner fortfarande att jag vill borra, men orkar liksom inte mäta ut var hålen ska vara och då kan det lika gärna vänta ett tag. Det jag helst av allt vill är fortfarande att åka till en loppis och köpa något STORT, men det är ju aldrig någon som vill följa med!

Nämnde för J1 att vi eventuellt kunde åka till Skånes Djurpark imorgon, och det ska man inte göra om man inte tänker fullfölja, så det blir till att fullfölja, helt enkelt. Blir det helt enkelt med två barn? Återstår att se. Om inte annat sover man väl gott på natten sen... Idag var vi ju på stranden med Jocke, men det blåste inga sköna vindar alls, så vi åkte hem efter en timme igen. Lagom så, barnen fick leka lite och gräva mycket. Det enda som stör mig är att det kostar 40:- att parkera, det är liksom inte så billigt om man vill göra det mer än en dag i veckan....

Just det ja. Mitt 17-dagars promenadprojekt gick i stöpet efter åtta dagar. Nu har det snart gått 17 dagar UTAN promenader, och ja, det stämmer nog som de säger - det tar ungefär så lång tid att göra något till en vana... Jag känner mig jättevan och bekväm med att inte vara ute och gå!

1 kommentar:

  1. Man måste få lov att vara omotiverad o trött ibland!...själv skyller jag glatt på värmen, o njuter istället av att göra ingenting ;D

    Men hoppas du känner dig mer 'uppe' snart...inte e det kul att känna sig slö :P

    Kram!

    SvaraRadera