onsdag 28 juli 2010

Avslutningsvis

Jag tryckte iväg förra inlägget snabbt som tusen när J2 kom och ville trycka på knapparna på datorn. Nu kan jag avsluta det i lugn och ro eftersom jag har världens bästa man! Han kom hem, tog ungarna och åkte iväg för att uträtta ärenden. Själv gick jag och la mig och har precis vaknat efter att ha sovit 40 minuter. Jag vet inte va det är med mig idag, är det för att jag äter tabletter som jag fick igår av Riggeragg? Lyckades få tre bromsbett när jag snurrade runt på hennes ägor och fotograferade, nämligen. Ett av betten är precis mellan tummen och pekfingret, och det gör ont som in i helvete. Och kliar. Och är helt svullet. Jag har en misstanke om att jag är allergisk mot bromsar, och inte på det där vanliga "oh, jag är allergiskt mot bromsbett"-typ av sättet, utan jag är nog det på riktigt. Varje gång (och det händer alldeles för ofta om somrarna tyvärr) jag blir biten svullnar det upp överdrivet mycket. Så när jag säger att en stuga på landet inte är det ultimata så är det flugfäna som gör det helt outhärdligt för mig...

Andra djur som är läskiga är fästingar. Jag kan inte komma ihåg att man var så nojig över fästingar när jag var yngre, men nu är man ju på helspänn så fort barnen springer barnfota i gräset, vilket känns jättetråkigt. J1 hade en fästing på sig igår som Rigge plockade bort, och hon om någon vet hur viktigt det är att ha koll på sånt - både hennes man och hennes son har borrelia! Sonen (typ 15 år gammal) är dessutom förlamad i halva ansiktet, så det är verkligen inget att leka med det där.

Trots alla små kryp var det kul att vara ute på landet en sväng igår. Rigges man samlar på ... saker, och det är FULLT av dem överallt! Man hittar alltid något nytt när man är ute och går, och att gå omkring med kameran är guld! Tyvärr vet jag inte riktigt vad det var med min kamera igår, men plötsligt bara slutade den fokusera. Nåja, jag fick några bilder som jag gillar, andra som jag inte är nöjd med men som jag kommer försöka ta om vid annat tillfälle. Kul var det i alla fall att få gå ostört på ägorna. Som ett museum för gamla saker, fast på riktigt.

Nu är familjen på ingående igen. Känner mig pigg så nu ska jag ta över aktiveringen ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar