tisdag 20 juli 2010

Oh happy day!

Äntligen har jag fått veta hur det blir till hösten! Och jag får vara kvar på mitt gamla ställe! Jag vet inte hur, jag vet inte med vem, men det lutar åt att jag inte ska jobba med kollega SB, och helt säkert inte med kollega D (tyvärr). Men whatever, jag får heltid fram till jul och sen får man se vad som händer efter det. Inkomst säkrad än så länge i alla fall, och det känns verkligen super! Allt är förlåtet. Typ.

Idag har jag och ungarna varit på Skånes djurpark, precis som utlovat. Och det var hur trevligt som helst! Det var varmt, men för en gångs skull fick ungarna som de ville, d.v.s. glass, inte bara en, utan två gånger. Ett rimligt pris att betala för en trevlig dag, kan jag tycka. Istället för att dessutom släpa med mig allt möjligt i matväg käkade vi på Björnberget och det funkade också alldeles förträffligt. Ibland tror jag att jag underskattar mina barns förmåga, faktiskt.. Fast i ärlighetens namn brukar det funka som allra bäst när man bara är en vuxen, för då finns det färre gränssättare att testa och det verkar som att de också förstår att man inte kan ha ögonen på dem båda samtidigt hela tiden.

Ett annat sånt tillfälle då de skötte sig över förväntan, var när vi var i Helsingör. J1 klagade massor när vi gick till Kronborg, hon klagade när vi var inne på borggården, och därför blev det heller inget besök inne i slottet. Synd för jag vill verkligen se hur det ser ut inne... Hur som helst. Det var ytterst dålig planering på hela den resan och jag tog barnen och åkte hem ett par timmar tidigare än de andra eftersom de helt enkelt inte orkade mer. På hela promenaden tillbaka från Kronborg (och det är en bit kan jag meddela) sa inte J1 ett knyst om ont i fötterna. Båda barnen var hur glada som helst hela båtresan, hela tågresan och hela bussresan hem. Och det är där den där bilden på J2 sovandes i vagnen kommer in. Fem minuter hemifrån somnade han nämligen sittande på bussätet.... Och är man så trött är det verkligen en bedrift att orka vara på bra humör i flera timmar.

Så, där ser ni, inte bara klag på mina wunderkidz!

Och idag har jag fått upp mina två hyllor också. Jag behövde inte ens borra...

1 kommentar:

  1. Hääärligt ni hade en sådan fin dag! Jo, barnen kan överraska ibland här åxå :D

    Kul hyllorna kom sig upp...men inget borrande?? Du som såg så fram emot det ;D

    SvaraRadera