lördag 19 september 2009

Svettigt men frostigt

Lördag är gympa för J1. P verkar jobba varenda jäkla gång (ja, inte förra helgen för då var vi ju på GeKås) och det betyder att min fokus måste ligga på J2 och att J1 får sköta sig själv. Mammasamvetet får sig en törn men vad kan jag göra? J1 klarade sig bra utan oss idag, Bamsegympa och lite lättare bana än sist så jag behövde inte hålla handen osv. Svettig blev det i alla fall, för även en ettåring som inte kan gå själv springer mycket på 45 minuter.

Samtidigt var det gaaaaanska frostig stämning idag. Relationerna här i Byhåla krackelerar. Men whatever. Jag längtar härifrån. Jag kan inte flytta fort nog!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med frostiga relationer. Men du, bara några veckor till, sen bor du här i Lund igen!

    Och du, mammasamvetet behöver verkligen inte få en törn för att du måste ge J2 mer uppmärksamhet ibland. Det är ju en av finesserna med att ha mer än ett barn - att båda barnen ska inse att de inte är alenarådande och inte alltid kan få all uppmärksamhet. Och det går bra ändå. Hänger du med i mitt resonemang?

    SvaraRadera
  2. jaa, du har rätt :-) fast man vill ju ge båda massor och odelad uppmärksamhet... och fast man vet att det är så så får man dåligt samvete. Och är det inte på ena hållet så är det den andra som blir "lidande" .. Ahja :-)

    SvaraRadera