tisdag 1 september 2009

Övertid

Fick stanna en timme längre på grund av extrainsatt möte, vilket är helt okej eftersom det kanske gör vardagen lite lättare, men samtidigt är en drickyoghurt lite lite lunch i sammanhanget.

Annars läste jag ut min bok på vägen hit vilket betyder att jag inte har något att läsa på vägen hem. Inte ens en Metro har jag, för jag hittade ingen när jag rusade till tåget. Därav långt mobilblogginlägg. Intressant det där, fanns det ens ett ord som 'mobilblogginlägg' för 10 år sen? För 5 år sen? (Finns det nu?)

När jag ändå är sysslolös (ja, förutom att jag bloggar då) kan jag ta och berätta om det där "rånet" häromdagen. Jag kom med barnvagn och barn i handen och skulle på tåget mot Lund. Straxt innanför dörren blev det stopp, tre karlar som inte pratade svenska blockade vägen för en dam i 50-årsåldern (haha morsan, du är snart en dam!) och alla som kom efter (typ tre till och sen jag). De ropade och ville veta om det var rätt tåg och knuffade damen för att komma av. (Vanligt folk skulle vänt sig om och gått ut genom dörren bakom, där ingen var i vägen, men det tänker man ju inte på när man blir knuffad på) De knuffade sig förbi mig och barnen också och sen försvann de ut. Och det var först då damen kollade sin väska, som hon haft på över axeln och fram på magen. Där saknades så klart en plånbok och hon ropade att de hade tagit den... Och så var det med det.

Nu orkar jag inte blogga mer, min tumme gör ont. Hih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar