tisdag 22 september 2009

Månadens asflabb

Igår skrattade jag så jag inte kunde andas. Det hör inte till vanligheterna nu för tiden, men shiiiiit vad jag skrattade! P kunde inte låta bli han heller, det var helt sinnes. Och för en gångs skull var det inte skadeglädje (som annars är den enda sanna glädjen) utan åt mig själv. Och GUDARS vad jag förtjänade att bli utskrattad!!!

Jag hade gett mina (ganska svaga) elever en novell som jag kopierat ur en bok som heter Färdlektyr och som Skånetrafiken bl.a. varit med att ge ut. Där finns riktigt bra noveller av diverse kända svenska författare. Den här då.. Den kopierade jag och delade ut utan att läsa den först.... Kollega S skulle hjälpa några av eleverna med den igår eftersom de fick uppgifter till... Hon sa på eftermiddan att hon tyckte den var ganska konstig och att hon inte riktigt kunde hjälpa eleverna. Jag höll med om att den kanske var lite svår. För att hålla minen, liksom. Och inte avslöja att jag gett ut nåt som jag inte läst. Så jag kände att jag nog fick ta hem och läsa den, samt tre andra noveller som jag kopierat upp.

De andra novellerna var jättebra, precis som dem jag läst före. Och sen kom jag då till den jag gett eleverna.... Att hitta en miljöbeskrivning var kanske inte det lättaste. Att hitta en peronsbeskrivning gick ju inte heller så bra. Adjektiv.... "vaginalliknande hål på magen som penetrerades av den otäcka moderna tekniken".............................

Jag skrattade så jag vred mig i soffan. jäkla pinsamt! Jag fattade knappt nåt själv av novellen. Den var riktigt kass! Och jag skrattade och skrattade och idag måste jag erkänna för kollega S att jag inte hade läst den före och att jag inte förstår hur någon av eleverna ska lyckas fixa den uppgiften. Jag skrattar bara jag tänker på det. Hahahaha!

4 kommentarer:

  1. Ja det var riktigt härligt att höra dig skratta så gott. Tillhör ju inte vanligheterna ;)

    SvaraRadera
  2. Nä, det gör ju inte det... Det var roligt :-D

    SvaraRadera
  3. Och vi som satt och sa att vi inte skulle visa filmer vi inte sett först... Hallå?

    SvaraRadera
  4. stackars barn! haha
    jag ska med ha något vaginalliknande hål nånstans, har bara glömt var :P

    SvaraRadera